Ικανά να καλέσουν μόνα τους για βοήθεια σε
περίπτωση σοβαρού ατυχήματος θα πρέπει να είναι από το 2015 όλα τα
καινούργια αυτοκίνητα, σύμφωνα με ψήφισμα του ΕΚ που ψηφίζει την Τρίτη
11 , Φεβρουαρίου επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς.
Μπορεί ένα αυτοκίνητο να φωνάξει "βοήθεια"; Μπορεί…
Μόλις οι αισθητήρες του, οι ίδιοι που ενεργοποιούν τους αερόσακους, του "πουν" ότι έγινε σοβαρό ατύχημα το αυτοκίνητο καλεί αυτομάτως τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στέλνοντας στοιχεία για την ακριβή τόπο και χρόνο της σύγκρουσης, τα δε στοιχεία αυτά μεταβιβάζονται αμέσως στις αρμόδιες υπηρεσίες που ενεργοποιούνται στέλνοντας επιτόπου ασθενοφόρα, πυροσβεστική κλπ.
Το σύστημα, σημειώνεται, μπορεί να ενεργοποιηθεί και από τον οδηγό με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού.
Τέτοια συστήματα είναι ήδη διαθέσιμα από ορισμένους κατασκευαστές όμως είναι αξεσουάρ και μόλις το 0,7% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν το διαθέτουν. Για να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, θα πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών ενημέρωσης των αρμοδίων υπηρεσιών και φυσικά υποχρεωτικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων και αυτό τουλάχιστον εκτιμάται ότι δεν έχει κόστος μεγαλύτερο από 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
"Το e-call μπορεί να σώσει μέχρι και 2,500 ζωές το χρόνο και αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πανευρωπαϊκή του ανάπτυξη", μας τόνισε η εισηγήτρια, του ΕΚ, Olga Sehnalová (Τσεχία, Σοσιαλιστές).
Αυτό φυσικά προϋποθέτει ότι τα κράτη μέλη θα αναβαθμίσουν τις υποδομές τους, έτσι ώστε οι κλήσεις να περνούν άμεσα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Η ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου στην Ολομέλειας του ΕΚ.
europarl.europa.eu
10/2/14
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Μπορεί ένα αυτοκίνητο να φωνάξει "βοήθεια"; Μπορεί…
Μόλις οι αισθητήρες του, οι ίδιοι που ενεργοποιούν τους αερόσακους, του "πουν" ότι έγινε σοβαρό ατύχημα το αυτοκίνητο καλεί αυτομάτως τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στέλνοντας στοιχεία για την ακριβή τόπο και χρόνο της σύγκρουσης, τα δε στοιχεία αυτά μεταβιβάζονται αμέσως στις αρμόδιες υπηρεσίες που ενεργοποιούνται στέλνοντας επιτόπου ασθενοφόρα, πυροσβεστική κλπ.
Το σύστημα, σημειώνεται, μπορεί να ενεργοποιηθεί και από τον οδηγό με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού.
Τέτοια συστήματα είναι ήδη διαθέσιμα από ορισμένους κατασκευαστές όμως είναι αξεσουάρ και μόλις το 0,7% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν το διαθέτουν. Για να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, θα πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών ενημέρωσης των αρμοδίων υπηρεσιών και φυσικά υποχρεωτικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων και αυτό τουλάχιστον εκτιμάται ότι δεν έχει κόστος μεγαλύτερο από 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
"Το e-call μπορεί να σώσει μέχρι και 2,500 ζωές το χρόνο και αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πανευρωπαϊκή του ανάπτυξη", μας τόνισε η εισηγήτρια, του ΕΚ, Olga Sehnalová (Τσεχία, Σοσιαλιστές).
- Το ψήφισμα ψηφίζεται από το ΕΚ στις 3 Ιουλίου όμως αν και δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, αντίστοιχη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να παρουσιασθεί στο τέλος του έτους.
- "Το e-call μπορεί να σώσει μέχρι και 2,500 ζωές το χρόνο και αυτό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πανευρωπαϊκή του ανάπτυξη", μας τόνισε η εισηγήτρια, του ΕΚ, Olga Sehnalová (Τσεχία, Σοσιαλιστές).
Αυτό φυσικά προϋποθέτει ότι τα κράτη μέλη θα αναβαθμίσουν τις υποδομές τους, έτσι ώστε οι κλήσεις να περνούν άμεσα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
- Σήμερα μόνο ένα 0,7% των επιβατικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, είναι εξοπλισμένα με το σύστημα αλλά εκτιμάται ότι η εργοστασιακή εγκατάστασή σε καινούριο αυτοκίνητο θα κοστίζει λιγότερο από 100€.
Η ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου στην Ολομέλειας του ΕΚ.
europarl.europa.eu
10/2/14
--
-
ΣΧΕΤΙΚΑ:
No comments :
Post a Comment
Only News